Zarządzanie sytuacją kryzysową w przedsiębiorstwie

Kompetencje biznesowe i Rozwój osobisty

Zarządzanie sytuacją kryzysową w przedsiębiorstwie

 

ZAPISZ SIĘ

Czas trwania

2 dni

Dostępność

Stacjonarnie lub ONLINE

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone dla managerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników realizujących zadania w obszarze zarządzania.

Celem szkolenia jest:

  • Świadomość swojego wpływu w sytuacji kryzysowej
  • Poznanie strategii radzenia sobie w sytuacji kryzysowej
  • Pozyskanie wiedzy jak skutecznie komunikować o zaistniałych sytuacjach kryzysowych wewnątrz organizacji
  • Nauczenie się panowania nad stresem w sytuacji kryzysowej
  • Zrozumienie jakie znaczenie w zarządzaniu ma branie odpowiedzialności i decyzyjność menedżerów w sytuacjach kryzysowych

 

Zakres tematyczny:

  1. Natura sytuacji kryzysowej
  • Natura kryzysu – sytuacje kryzysowe czy sytuacje interwencyjne
  • Z jakimi problemami spotyka się firma w sytuacji kryzysowej?
  • Efektywne komunikowanie się i zarządzanie informacją
  • Budowanie partnerstwa w organizacji lekiem na kryzys
  • Przebieg sytuacji kryzysowej
  • czym jest kryzys w organizacji?
  • przyczyny i źródła kryzysów w firmie
  • wpływ otoczenia zewnętrznego na kryzys w firmie
  1. Rola menedżera w sytuacji kryzysowej
  • Reagowanie czy odreagowywanie
  • Czas na reakcję, jak wykorzystać prędkość w reagowaniu, a może porzucić działanie
  • Otwartość na rozwiązania i kreatywne poszukiwanie najlepszego wyjścia z sytuacji kryzysowej
  • Budowanie postawy elastycznej – kryzys nie jest scenariuszem
  • Przewiduj nieprzewidywalne – czujny obserwator i proaktywne działania – empatia w praktyce
  1. Budowanie odpowiedzialności własnej menedżera
  • Przyjmowanie odpowiedzialności i branie sprawy w swoje ręce
  • Podejmowanie trudnych decyzji i ich komunikowanie
  • Decyzyjność własna, decyzje przełożonych
  • Budowanie odpowiedzialności zespołu
  • Branie odpowiedzialności za rozwiązywanie sytuacji trudnych i odwaga przyznawania się do błędów
  1. Umiejętności w kryzysie
  • Kto może być w kryzysie – wrażliwy obserwator
  • Potrzeby, emocje, reakcje – triada ludzka
  • Umiejętność budowania rozwiązania w sytuacjach konfliktowych
  • Trening twórczego rozwiązywania problemów w zespole
  • Interwencje w kryzysie
  • Radzenie sobie z towarzyszącym stresem
  • Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami.
  • Emocje swoje i drugiej strony w trudnych rozmowach z pracownikami
  • Jak egzekwować mimo sytuacji trudnej
  • Rozmowy monitorujące i egzekwujące
  • Rozmowy nastawione na budowanie zaangażowania
  • Radzenie sobie z presją, formami nacisku czy manipulacją w zespole
  1. Asertywna postawa w kryzysie – wyzwania menedżera
  • Postawa asertywna a sytuacje kryzysowe
  • Trudna sztuka odmawiania
  • Metody wyrażania i przyjmowania konstruktywnej krytyki
  • Komunikacja nastawiona na JA
  • Sztuka działania i komunikowania pod presją
  • Skuteczne formułowanie poleceń
  1. Podsumowanie szkolenia – naszą siłą jest sprawność działania naszego zespołu!

Zapisz się na to szkolenie

Zapraszamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego

[contact-form-7 id=”12153″]

Formularz do pobrania/druku