Warsztaty skutecznej komunikacji i współpracy w zespole

Kompetencje biznesowe i Rozwój osobisty

Warsztaty skutecznej komunikacji i współpracy w zespole

ZAPISZ SIĘ

Czas trwania

2 dni

Dostępność

Stacjonarnie lub ONLINE

Dla kogo?

Szkolenie skierowane do kadry menedżerskiej i kadry specjalistów całej firmy, o różnym stopniu doświadczenia.

 

 

Celem szkolenia jest:

Cel nadrzędny: zwiększenie potencjału zespołu poprzez znaczącą poprawę komunikacji i współpracy w zespole.

 Cele szczegółowe:

  • ustalenie stanu współpracy w zespole – jakie przejawy, jaka ocena jakości tej współpracy w oczach pracowników
  • ustalenie stanu wiedzy pracowników na temat celów firmy i jak one przekładają się na cele i zadania zespołu
  • analiza procesu współpracy i komunikacji – co nam służy, a co przeszkadza
  • określenie w jaki sposób w firmie przepływają informacje
  • analiza narzędzi wspierających komunikację i współpracę – co wykorzystujemy, a co nie
  • określenie czynników efektywności
  • określenie potrzeb rozwojowych dla zespołu w obszarze komunikacji i współpracy
  • integracja i motywacja zespołu wokół polepszenia komunikacji i współpracy

Formuła szkolenia:

interaktywne warsztaty, coaching pracy zespołowej

Zakres tematyczny:

DZIEŃ PIERWSZY

  1. NASZA FIRMA I JEJ CELE ORAZ NASZE CELE – analiza wiedzy zespołu na temat celów firmy, celów poszczególnych działów oraz pojedynczych osób, sprawdzenie poziomu poczucia wspólnoty celów, spójnej wiedzy o celach firmy.
  2. AKTUALNY PROCES WSPÓŁPRACY W NASZEJ FIRMIE – analiza i ustalenie stanu jak współpracujemy na co dzień, jakie są ścieżki współpracy, gdzie praca przebiega sprawnie, a gdzie są zatory, analiza świadomości ról i obowiązków w zespole.
  3. AKTUALNY PROCES KOMUNIKACJI W NASZEJ FIRMIE – analiza i ustalenie stanu jak przebiega komunikacja między nami, w każdym miejscu firmy, komunikacja indywidualna oraz komunikacja grupowa, z jakich narzędzi komunikacji korzystamy, czy komunikacja jest dwukierunkowa, jakie są konsekwencje problemów komunikacyjnych, a kiedy dobra komunikacja przyczynia się do sukcesów.
  4. CZYNNIKI EFEKTYWNOŚCI – JAK SIĘ MAJĄ W NASZYM ZESPOLE? – określenie na ile jakość współpracy i komunikacji wpływa na naszą skuteczność w działaniu, realizację założonych celów, rozwój działań sprzedażowych i wprowadzanie nowości.
  5. PODSUMOWANIE PIERWSZEGO DNIA – CO NAS ŁĄCZY I JAKI JEST POTENCJAŁ NASZEGO ZESPOŁU? – pierwszy dzień szkolenia kończymy realnym obrazem naszej współpracy i komunikacji oraz tym, co dla nas najważniejsze, czyli kierunek wspólnego działania, rozwoju firmy i indywidualnego.

DZIEŃ DRUGI

  1. DOBRA, SKUTECZNA KOMUNIKACJA W NASZYM ZESPOLE – określenie zasad skutecznej komunikacji wspierającej naszą współpracę, analiza barier i problemów komunikacyjnych, ćwiczenie proaktywnego słuchania i prowadzenia pozytywnej komunikacji dwukierunowej.
  2. OPTYMALNY PROCES WSPÓŁPRACY – określenie dopasowanego procesu współdziałania, optymalnego dla naszej firmy, rodzaju biznesu i stylu działania, a także do naszej kultury organizacyjnej.
  3. POZYTYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW– analiza sytuacji konfliktowych w naszej pracy oraz omówienie skutecznego sposobu konstruktywnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
  4. ŹRÓDŁA MOCY DO ROZWOJU NASZEJ WSPÓŁPRACY – końcowy moduł poświęcony motywacji zespołu, a tym określenie – podsumowanie naszych mocnych stron, pozytywnych zasobów, celów i możliwości osiągnięcia sukcesu.
  5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – NASZĄ SIŁĄ JEST SPRAWNOŚĆ DZIAŁANIA NASZEGO ZESPOŁU!

Problemy, na które odpowiada to szkolenie:

  • osłabienie motywacji w zespole,
  • problemy komunikacyjne, konflikty w zespole,
  • bierność w zespole, niska proaktywność i zaangażowanie we wspólne działanie i rozwiązywanie problemów

Kluczowa korzyść dla firmy:

  • integracja zespołu wokół wspólnego celu i zwiększenie sprawności współdziałania,
  • pozytywne rozwiązanie sytuacji konfliktowych lub obniżających morale
  • zwiększenie proaktywności i skuteczności działania pracowników

Czym są warsztaty skutecznej komunikacji i współpracy w zespole?

Są to warsztaty poświęcone dwóm podstawowym i najważniejszym umiejętnościom miękkim, które decydują o możliwościach wykorzystania potencjału przez pracowników, jak i o rozwoju firmy.

Problemy komunikacyjne w zespole zdecydowanie wpływają na spowolnienie rozwoju, obniżenie dochodowości, niezadowolenie klientów czy na brak możliwości innowacji i nowości.

Kłopoty we współpracy zespołowej to przyczyna konfliktów, odwrócenia się od realizacji wspólnych celów, obniżenie motywacji i chęci do rozwoju zawodowego.

Najczęściej problemy komunikacyjne i we współpracy są też powodem chaosu w firmie, co dodatkowo wpływa na obniżenie morale.

Warsztaty skutecznej komunikacji i zespołu w pierwszej kolejności ustanawiają wspólnotę celów w zespole, po czym dają zespołowi nową perspektywę oraz nowe możliwości znaczącej poprawy we współdziałaniu. Warsztaty uruchamiają pomysły na usprawnienia tu i teraz – pomagają szybko rozwiązać długotrwałe, utrwalone już problemu.


Zapisz się na to szkolenie

Zapraszamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego

[contact-form-7 id=”12153″]

Formularz do pobrania/druku