Zdalne zarządzanie rozproszonym zespołem

Kompetencje biznesowe i Rozwój osobisty

Zdalne zarządzanie rozproszonym zespołem

ZAPISZ SIĘ

Czas trwania

2 dni

Dostępność

Stacjonarnie lub ONLINE

Dla kogo?

Szkolenie skierowane do właścicieli firm, managerów wszystkich szczebli, kierownictwa wyższego i średniego szczebla pracującego z zespołami.

Celem szkolenia jest:

Pozyskanie umiejętności efektywnego, zdalnego zarządzania rozproszonym zespołem i utrzymanie efektywności w realizacji podejmowanych przez zespół zadań i celów biznesowych organizacji

Wymagania wstępne

Do udziału w szkoleniu nie jest wymagane specjalne przygotowanie. Wystarczy chęć zdobywania nowej wiedzy i otwartość na wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami.

Zakres tematyczny:

  1. Empatia jako kluczowa umiejętność menedżera w utrzymywaniu relacji w organizacji, w szczególności na odległość
  2. Elementy zarządzania zmianą jako kompetencja menedżera wspierającego zespół w nowym modelu pracy mobilnej
  3. Regularna i transparentna komunikacja jako fundament utrzymania dobrych relacji w zespole i ciągłości działań zespołu w rozproszeniu
    • planowanie i wdrożenie nowego systemu pracy
    • tygodniowe podsumowania
    • regularne spotkania jeden na jeden, jako sposób utrzymania zaangażowania pracowników
    • zasada: wysłuchaj, zrozum, przenalizuj, odpowiedz (najpierw staraj się zrozumieć, dopiero potem być zrozumianym)
  4. Kultura feedback-u jako istotny element procesu komunikacji w rozproszeniu umożliwiający korygowanie założonych działań i szybkie reagowanie oraz rozwijający kompetencje jednostek i całej grupy
  5. Zasada wygrana-wygrana w komunikacji z zespołem i jego poszczególnymi członkami i umiejętne wskazywanie kierunków najważniejszych dla zespołu i całej organizacji
  6. Zarządzanie czasem:
    • wykorzystanie narzędzi: tablica Eisenhowera, model F. Coveya
    • elektroniczne narzędzia wspierające planowanie
    • selekcję działań oraz ustalanie priorytetów
  7. Synergia jako efekt współpracy członków rozproszonego zespołu
    • Wideokonferencje
    • burze mózgów
    • analizy SWOT projektów
    • inne działania aktywnie angażujące członków zespołu
  8. Monitorowanie – umiejętne sprawdzanie postępów i statusu w miejsce klasycznej kontroli
  9. Zaufanie – jako fundament dobrej współpracy i zarządzania, nie tylko w kierowaniu zespołem mobilnie
    • Definicje
    • 13 zachowań budujących zaufanie wg S. Coveya
  10. Life balance – czyli czas na relaks i rozwój – „ostrzenie piły”/”ładowanie baterii” czyli sposoby na odnawianie swoich zasobów (rozwój, zdrowie, relaks, relacje, sport)
  11. Najpopularniejsze narzędzia komunikacji na odległość
    • kalendarze elektroniczne, telefon, poczta elektroniczna, komunkatory: MSTeams, Zoom, Skype
    • podstawowe informacje
    • funkcjonalności
    • słabe i mocne strony poszczególnych rozwiązań
  12. Praktyczne ćwiczenia na wybranych komunikatorach i kalendarzach on-line

Zapisz się na to szkolenie

Zapraszamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego

[contact-form-7 id=”12153″]

Formularz do pobrania/druku