Zdalne zarządzanie sprzedażą i rozproszonym zespołem handlowym

Kompetencje biznesowe i Rozwój osobisty

Zdalne zarządzanie sprzedażą i rozproszonym zespołem handlowym

ZAPISZ SIĘ

Czas trwania

2 dni

Dostępność

Stacjonarnie lub ONLINE

Dla kogo?

Szkolenie skierowane do dyrektorów sprzedaży, kierowników sprzedaży, kierowników regionalnych zarządzających zespołem, specjalistów zarządzających sprzedażą

Celem szkolenia jest:

Pozyskanie umiejętności efektywnego, zdalnego zarządzania rozproszonym zespołem handlowców i procesem sprzedaży, utrzymanie efektywności działania i poziomu realizacji celów sprzedażowych organizacji w nowym systemie komunikacji

Wymagania wstępne

Do udziału w szkoleniu nie jest wymagane specjalne przygotowanie. Wystarczy chęć zdobywania nowej wiedzy i otwartość na wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami

Zakres tematyczny:

  1. Optymalizacja procesu sprzedaży pod kątem nowego modelu współpracy z Klientem
  2. Uaktualnienie KPI i celów sprzedażowych ukierunkowane na pracę w nowym, mobilnym modelu sprzedaży
  3. Komunikacja nieantagonistyczna z Klientem jako jedyna skuteczna także w kontaktach niebezpośrednich
  4. Sprzedaż transformacyjna w modelu on-line
  • zasady i praktyczne wskazówki
  1. Prospecting i generowanie nowych lead’ów sprzedażowych w nowych okolicznościach
  2. Empatia
  • kluczowa umiejętność menedżera w utrzymywaniu relacji z rozproszonym zespołem handlowców w szczególności na odległość
  1. Elementy zarządzania zmianą – jako niezbędna kompetencja menedżera sprzedaży wspierającego zespół handlowy w nowym modelu pracy mobilnej
  2. Regularna i transparentna komunikacja
  • fundament utrzymania dobrych relacji w zespole handlowym oraz pomiędzy handlowcami a klientami oraz ciągłości działań poszczególnych handlowców pracujących w rozproszeniu
  • planowanie i wdrożenie nowego systemu pracy w zespole handlowym
  • tygodniowe podsumowania działań i realizacji celów sprzedażowych
  • regularne spotkania jeden na jeden: jako sposób utrzymania zaangażowania pracowników
  • zasada: wysłuchaj, zrozum, przenalizuj, odpowiedz (najpierw staraj się zrozumieć, dopiero potem być zrozumianym)
  • model transparentnej komunikacji z klientem w kanałach digital
  1. Kultura feedback-u
  • istotny element procesu komunikacji zespołu handlowego w rozproszeniu
  • korygowanie założonych działań i szybkie reagowanie na osiągane cele sprzedażowe
  • element rozwoju i doskonalenia kompetencji poszczególnych handlowców i całej grupy
  1. Zasada wygrana-wygrana
  • w komunikacji z klientem
  • w komunikacji z zespołem handlowym i jego poszczególnymi członkami
  • umiejętne wskazywanie najważniejszych celów sprzedażowych dla każdego handlowca, całego zespołu i organizacji
  1. Zarządzanie czasem wykorzystanie narzędzi
  • matryca Eisenhowera
  • model F. Coveya
  • elektroniczne narzędzia wspierające indywidualne planowanie czasu każdego handlowca
  • selekcję działań oraz ustalanie priorytetów indywidulanych i dla zespołu
  1. Synergia jako efekt współpracy członków rozproszonego zespołu handlowego
  • wideokonferencje
  • burze mózgów
  • analizy SWOT projektów, procesu sprzedażowego i inne działania aktywnie angażujące członków zespołu) handlowego
  1. Monitorowanie
  • umiejętne sprawdzanie postępów działania handlowców i statusu celów sprzedażowych, w miejsce klasycznej kontroli
  1. Zaufanie
  • fundament dobrej współpracy z klientem i mądrego zarządzania, nie tylko w kierowaniu zespołem handlowym mobilnie
  • definicje
  • 13 zachowań budujących zaufanie wg S. Coveya i ich praktyczne zastosowanie w procesie sprzedaży
  1. Life balance, czyli czas na relaks i rozwój
  • ”ładowanie baterii” czyli sposoby na odnawianie swoich zasobów (rozwój, zdrowie, relaks, relacje)
  1. Najpopularniejsze narzędzia komunikacji na odległość
  • kalendarze elektroniczne – Google, Outlook i inne
  • telefon
  • poczta elektroniczna
  • komunikatory: MSTeams, Zoom, Skype
  • podstawowe informacje, funkcjonalności, słabe i mocne strony poszczególnych rozwiązań
  1. Praktyczne ćwiczenia pracy na wybranych komunikatorach i kalendarzach on-line

Zapisz się na to szkolenie

Zapraszamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego

[contact-form-7 id=”12153″]

Formularz do pobrania/druku