Trzeci wymiar komunikacji — o empatii w biznesie

Kompetencje biznesowe i Rozwój osobisty

Trzeci wymiar komunikacji — o empatii w biznesie

ZAPISZ SIĘ

Czas trwania

1 lub 2 dni

Dostępność

Stacjonarnie lub ONLINE

Dla kogo:

Szkolenie jest skierowane dla osób, którym zależy na rozwoju kompetencji uważnego i empatycznego słuchania siebie oraz innych z poszanowaniem swoich granic, na efektywnej współpracy i komunikacji podczas prowadzonych projektów, na dobrej współpracy z najmłodszym pokoleniem pracowników (Gen Z), są na etapie zmiany w organizacji

 Cel szkolenia:

Jest pogłębienie wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej i empatii, poznanie podstaw modelu komunikacji w oparciu o NVC (Non-Violent Communication)

Zakres tematyczny:

  1. Świat VUCA, zmienność, niepewność, złożoność, niejednoznaczność i aktualne trendy, które się z nim wiążą
  2. Czym jest empatia a czym nie jest, zgodnie z koncepcją NVC
  3. Otwartość komunikacyjna. Model Okna Johari. Po co nam empatia i inteligencja emocjonalna w biznesie.
  4. Inteligencja emocjonalna (EQ) i znaczenie emocji w życiu zawodowym:
    • czym jest inteligencja emocjonalna i dlaczego warto ją rozwijać,
    • inteligentni emocjonalnie są skuteczniejsi!
    • Kluczowe kompetencje EQ- samoświadomość, samoocena i samokontrola
  5. Odpowiedzialność w komunikacji. Za co ponosimy odpowiedzialność podczas porozumiewania się z drugą osobą. Co wspiera a co blokuje porozumienie.
  6. W jaki sposób rozwijać empatię wobec siebie.
  7. Założenia komunikacji bez przemocy. Model odpowiedzialnej komunikacji według NVC. Kluczowe rozróżnienia w empatycznej komunikacji:
    • fakty a opinie
    • uczucia a uczucia rzekome
    • potrzeby a strategie
    • prośby a żądania
  8. Zastosowanie komunikacji bez przemocy w codziennej pracy. Informacja zwrotna, krytyka i docenienie według modelu NVC. Konflikty w środowisku biznesowym. Jak możemy z nich korzystać.
  9. Jak zadbać o siebie i o innych w codziennych sytuacjach
  10. Indywidualny plan rozwoju w zakresie empatycznej komunikacji

Metodologia zajęć:

Dyskusja w grupie, ćwiczenia w parach, podgrupach, symulacje, burza mózgów, praca z formularzem, studium przypadku, wykład interaktywny, prezentacja multimedialna


Zapisz się na to szkolenie

Zapraszamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego

[contact-form-7 id=”12153″]

Formularz do pobrania/druku