Warsztaty efektywnej realizacji projektów i zadań

Kompetencje biznesowe i Rozwój osobisty

Warsztaty efektywnej realizacji projektów i zadań

ZAPISZ SIĘ

Czas trwania

2 dni

Dostępność

Stacjonarnie lub ONLINE

Dla kogo?

Szkolenie skierowane do kadry menedżerskiej i kadry specjalistów z obszarów biznesowych (sprzedaż, marketing, obsługa klienta) o różnym stopniu doświadczenia.

 

Celem szkolenia jest:

Cel nadrzędny: znaczące usprawnienie procesu realizacji zadań prowadzące do zwiększania dochodowości projektów.

Cele szczegółowe:

  • analiza aktualnego stanu realizacji projektów i zadań
  • ustalenie stanu wiedzy pracowników na temat ról i odpowiedzialności w zespole – jak się zazębiają, jak wpływają na siebie, jak wpływają na osiągnie rezultatów
  • analiza pozytywnych zjawisk w realizacji projektów i zadań
  • identyfikacja punktów zapalnych w procesie realizacji zadań – gdzie zaczynają się problemy?
  • określenie czynników efektywności w firmie
  • analiza postaw wspierających efektywność realizacji projektów
  • analiza narzędzi wspierających efektywność realizacji projektów
  • określenie potrzeb procesowych
  • integracja i motywacja zespołu wokół zwiększenia efektywności projektowej

Formuła szkolenia:

interaktywne warsztaty, coaching pracy zespołowej

Zakres tematyczny:

DZIEŃ PIERWSZY

  1. NA CZYM ZARABIA NASZA FIRMA? – omówienie wiedzy zespołu na temat produktów i usług firmy, grup ich odbiorców, sprzedaży, słowem pozycji firmy na rynki.
  2. JAK ZARABIAMY? – jak wyglądają na co dzień działania prowadzenia biznesu? w jaki sposób działamy, aby nasz biznes był dochodowy?
  3. ROZWÓJ BIZNESU – analiza działań rozwijających biznes firmy – w jakich kierunkach, jakie cele, jakie sposoby działania i jakie rezultaty?
  4. CZYNNIKI EFEKTYWNOŚCI PROJEKTOWEJ – wewnętrzna ocena efektywności działań, analiza przypadku, analiza przyczynowo-skutkowa (dlaczego tak się dzieje jak się dzieje i jakie są tego konsekwencje).
  5. PODSUMOWANIE PIERWSZEGO DNIA – JAK DOBRZE DZIAŁA NASZA MACHINA FIRMOWA? – pierwszy dzień szkolenia kończymy realnym obrazem procesu/procesów, w jakich funkcjonujemy, wraz z oceną słabych i mocnych stron, obszarów do poprawy oraz dobrze działających.

DZIEŃ DRUGI

  1. „DOKRĘCENIE ŚRUBEK” – wypracowanie działań naprawczych wraz z określeniem oczekiwanych rezultatów i mierników ich osiągnięcia.
  2. REZYGNACJA ZE SZKODLIWYCH NAWYKÓW – zmiana działań nieefektywnych na efektywne, wypracowanie złotych zasad wraz z listą korzyści wynikających z ich stosowania (zasady wewnętrzne oraz zasady zewnętrzne – stosowane w pracy z klientami).
  3. WPROWADZENIE NOWOŚCI – określenie jakie nowe działania, postawy (komunikacja, współpraca, przestrzeganie ustalonych procedur) , z także narzędzia i wsparcie ze strony zarządu pomogą zwiększyć efektywność.
  4. STRAŻNICY EFEKTYWNOŚCI – jak w praktyce będziemy dbać o efektywność i zwiększenie dochodowości – każdy indywidualnie i jako zespół?
  5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – NASZĄ SIŁĄ JEST DOCHODOWOŚĆ PROJEKTÓW!

Problemy, na które odpowiada to szkolenie:

  • zbyt niska dochodowość w stosunku do możliwości
  • niezadowalający wynik finansowy
  • przekraczanie założonego czasu na projekt
  • powtarzalne błędy
  • klient zwiększający zakres pracy w ramach tego samego budżetu, zaangażowania zbyt dużego czasu ze strony menedżerów w bieżące zarządzanie projektem

Kluczowa korzyść dla firmy:

  • zwiększenie dochodowości projektów,
  • poprawa wyników finansowych,
  • detoks od negatywnych zjawisk w realizacji projektów
  • wypracowanie systemu efektywnego działania – zarządzania projektami

Czym są warsztaty efektywnej realizacji projektów i zadań?

Są to warsztaty poświęcone analizie sposobu realizacji projektów, procesów wewnętrznej współpracy oraz obsługi klientów. Badamy czynniki efektywności takie jak: motywacja, świadomość celów i rezultatów do osiągnięcia, umiejętność adaptacji do zmian, reagowania w sytuacjach problematycznych oraz komunikacja i przepływ informacji.

Do tego określamy czynniki, które pomagają w płynnej realizacji pracy i przyczyniają się do pozytywnych rezultatów pracy. Szczegółowo analizujemy czynniki, które przeszkadzają lub powodują błędy skutkujące wydłużonym czasem realizacji, powtarzalnymi błędami, koniecznością angażowania zbyt dużej liczby osób lub zbyt dużego angażowania menedżerów do bieżących zadań. Warsztaty mają za zadanie przeprowadzić rodzaj detoksu codziennej pracy tak, aby odświeżyć rzeczywistość i odnaleźć w niej nowe pokłady energii,  zatrzymania uciekających piędzi i nowe możliwości zarabiania.


Zapisz się na to szkolenie

Zapraszamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego

[contact-form-7 id=”12153″]

Formularz do pobrania/druku