Warsztaty strategiczne

Kompetencje biznesowe i Rozwój osobisty

Warsztaty strategiczne

ZAPISZ SIĘ

Czas trwania

2 dni

Dostępność

Stacjonarnie lub ONLINE

Dla kogo?

Szkolenie skierowane do kadry menedżerskiej i kadry specjalistów z obszarów biznesowych (sprzedaż, marketing, obsługa klienta) o różnym stopniu doświadczenia.

 

Celem szkolenia jest:

Cel nadrzędny: zwiększenie potencjału sprzedażowego i marketingowego organizacji

Cele szczegółowe:

  • określenie pozycjonowania biznesowego firmy – otoczenie konkurencyjne, oferta produktowa, grupy docelowe, przewagi konkurencyjne
  • analiza mocnych stron i potencjału biznesowego
  • definicja celów biznesowych
  • określenie kierunków rozwoju biznesu w odpowiedzi na cele biznesowe
  • opis portfela produktów i usług firmy wraz z analizą jakościową
  • określenie argumentów biznesowych wspierających uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej
  • definicja misji i wizji firmy
  • określenie ramowej strategii marketingowej i sprzedażowej
  • określenie zasobów do realizacji strategii i przełożenia jej na rezultaty
  • integracja zespołu wokół strategii firmy – zaangażowanie w proces planowania
  • wzrost motywacji zespołu do osiągania celów biznesowych organizacji oraz osobistych

 

Formuła szkolenia:

interaktywne warsztaty, coaching pracy zespołowej

Zakres tematyczny:

DZIEŃ PIERWSZY

  1. POZYCJONOWANIE BIZNESOWE FIRMY – definicja miejsca i pozycji firmy na rynku w kontekście otoczenia konkurencyjnego, sytuacji rynkowej, trendów, możliwości i barier w działaniu
  2. POZYCJONOWANIE OFERTY – opracowanie kompletnego portfela produktów i usług, zarówno aktywnych, jak i nieaktywnych; definicja grup docelowych i ich potrzeb; ustalenie siły oferty – potencjału sprzedażowego i marketingowego; określenie przeszkód i blokad w sprzedaży oferty, odkrycie nowych, potencjalnych kierunków w strategii produktowej
  3. MISJA I WIZJA NASZEJ FIRMY – wypracowanie motywującej misji oraz wizji firmy, adekwatnej do pozycji rynkowej i oferty; integracja zespołu wokół wspólnego celu działania
  4. DEFINICJA CELÓW BIZNESOWYCH – określenie celów biznesowych wraz z wypracowaniem szczegółowego arkusza celów, zbierającego wszystkie ważne cele nadrzędne i szczegółowe we wszystkich obszarach rozwoju biznesu firmy
  5. PODSUMOWANIE PIERWSZEGO DNIA – POTENCJAŁ I POZYTYWNE ZASOBY – pierwszy dzień szkolenia kończymy silnym przekazem o stanie biznesu i kierunku jego rozwoju; jesteśmy przygotowani do twórczego wypracowywania rozwiązań – jak przełożyć strategię na rezultaty – podczas drugiego dnia szkoleniowego

DZIEŃ DRUGI

  1. ANALIZA SWOT – korzystamy z tego klasycznego narzędzia analizy biznesowej, aby wypracować tu istotny fundament do wypracowania kierunków i zadań, prowadzących nas do osiągnięcia rezultatów
  2. KIERUNKI I ZADANIA STRATEGICZNE – praktyczne przełożenie strategii na zadania do realizacji, w określonym czasie oraz z osiągnięciem zamierzonych rezultatów (KPI + mierniki osiągnięcia sukcesów)
  3. CZYNNIKI EFEKTYWNOŚCI I WSPARCIE REALIZACJI CELÓW – zbieramy listę wszystkich niezbędników, które pomogą nam skutecznie zrealizować cele strategiczne; omawiamy czynniki efektywności oraz narzędzia pomocne w realizacji celów
  4. ŹRÓDŁA MOCY BIZNESOWEJ – budujemy nasze pozytywne zasoby, dzięki którym będziemy utrzymywać kurs i radzić sobie w sytuacjach trudnych, nieprzewidzianych; wypracowujemy też ważne rytuały wspierające wspólnotę realizacji strategii.
  5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA –NASZĄ SIŁĄ JEST STRATEGIA!

Problemy:

  • zastój, niewykorzystane pomysły i możliwości, brak spójności i wspólnoty celów

Kluczowa korzyść dla firmy:

  • zwiększenie potencjału sprzedażowego
  • pobudzenie zespołu i solidny implus dla rozwoju biznesu firmy
  • uspójnienie wiedzy zespołu o celach firmy i kierunku działania

Czym są warsztaty strategiczne?

Warsztaty strategiczne dla firm sektora MŚP to ujęcie aktualnej i pożądanej sytuacji firmy z perspektywy strategicznej. Są to wyjątkowe warsztaty szkoleniowe, które pomagają pobudzić rozwój biznesu, rozwiązać problemy zastoju czy blokad w działaniu, utraty tempa rozwoju lub też odnaleźć uśpione kierunki osiągania sukcesów. Praca szkoleniowa koncentruje się na pozytywnych zasobach – mocnych stronach firmy, na perspektywie strategicznej (strategia biznesowa, strategia marketingowa i sprzedażowa) oraz na potencjale zespołu. Warsztaty uruchamiają w zespole proces myślenia strategicznego, dzięki czemu firma zyskuje możliwość dynamicznego zaplanowania i skutecznej realizacji działań rozwoju biznesu.


Zapisz się na to szkolenie

Zapraszamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego

[contact-form-7 id=”12153″]

Formularz do pobrania/druku